crazyebs

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

"Non optimus amicus"

Av Emma, Bella och Sara - 29 oktober 2012 21:21

 

Hej!   Bella, Emma och jag har drabbats av en allvarlig sjukdom vid namn "Non optimus amicus".

 

Det är latin för "sakna bästa kompisen". Symptomerna är väldigt olika men man drabbas ofta av depression, man känner sig vilse och ensam, man blir seg och kroppen vill inte samarbeta. Den vanligaste symptomen är att personen känner att något fattas att en del av personen saknas. Sjukdomen sprids lätt vänner i mellan och det finns inget läkare kan göra åt saken. Det bästa botemedlet är däremot att träffa de bästa vännerna och göra det man brukar göra tillsammans. 

 

Jao som ni kanske förstår så saknar vi varandra! De är inte lätt att vara van vid att ses varje vardag varje vecka och sen helt plötsligt ses man några få gånger i månaden! Jao det är väll så när man går i skolan åt olika håll, tider hit och dit och läxor har vi nog gått om alla tre!

 

Men nu har vi höstlov och skönt är väll det! Bella är däremot i Värmland och hare bra! Jag är i Bollnäs hos min pappa och ska egentligen arbeta med mitt rum men det går väldigt långsamt! Och Emma har gått och skaffat kille efter vad jag förstår :o Så jag antar att hon myser med honom lite då och då :p Men så fort Bella kommer hem ska vi hitta på något! 

 

Om ni vill veta vad jag har gjort idag så har jag haft en riktigt seg dag! Vaknade och somnade och drömde bland annat att min pappa dog och det var så verkligt så jag vaknade med tårar på kudden och kinderna! Till sist klev jag upp vid 11 tiden och det ända vettiga jag har gjort idag är att jag har byggt en snö gubbe när jag var ut med hunden. Den har haka, läppar, ögonlock, näsa, magmuskler, rumpa, ben, fötter och armar jo visst de tog tid men den ser riktigt rolig ut ;)

   

//Sara

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma, Bella och Sara - 7 maj 2013 23:09


Idag så fyller en av oss tre brudar år och det är självklart Emma, hon fyller 17 år och jag och Sara träffade henne för ca 5 år sedan. Men för mig så känns det som hon funnits med mig hela livet, du betyder så otroligt mycket för mig och jag hoppas h...

Av Emma, Bella och Sara - 23 mars 2013 19:45

Ja nu har vi ju varit i Egypten..28 feb-7 mars - En vecka i skönaste solen med musik, underhållning, aerobics, snorkling, party och boys :D Bästa veckan i mitt liv iallafall! Såhär såg vi iallafall ut när vi hade kommit fram till flygplatsen i Marsa ...

Av Emma, Bella och Sara - 23 januari 2013 18:17

          Hej har redigerat 2 bilder idag på Emma & Bella. Började med Emma så jag har faktiskt skrivit de två dikterna själv men när jag kom till Bella hade jag slut på insperation så på hennes bild tog jag ett citat från google och sen sk...

Av Emma, Bella och Sara - 26 december 2012 16:50

Igår åkte jag och Emma till Sara där vi hade det mysigt med ljus och julklappar. Vi gömde julklappar så vi sedan fick leta :) det var jättekul och jag tror väl att alla blev nöjd med vad de fick ;p iallafall jag =) GOD JUL på er alla! :* ...

Ovido - Quiz & Flashcards